Penurunan Berat Badan!!!!

Created by MyFitnessPal - Free Calorie Counter

Monday, July 11, 2011

Timbangan Minggu 5 @ 11/7/2011


185lbs = 83.9kg
              Alkisah, gambar yang memula tu  kan tak berapa nak clear sangat..jadinya, letaklah gambar yang di edit...bolelah nampak kan..185lbs minggu ini..minggu lepas 189lbs..turun 4lbs sajork..jadilah..walaupon agak terkilan..sebab....

            Sebab kan, masa pagi sabtu aku timbang adalah 183.5lbs..lepas itu petang tuh, gatal-gatal ajak encik suami buat barbeque...aku telan 2 chicken wing, 1/2 t-bone steak dan bihun goreng...I guess the real evil yang bihun goreng itu..sebab aku memang sangat suka dengan bihun goreng..makan beragak tapi dua kali makan..mahu tak naik..malam itu aku timbang adalah 189lbs..what...serius aku down...

          Pastu esoknya, iaitu hari ahad, aku pose..oohh aku adalah lagi pose ganti yang belum habis ganti..almaklum berpantang bulan pose tahun lepas...muahkahkah..so, petang tu pulak, aku gigih jugaklah buat JM..walaupon serius aku rasa nak nangis malah memang menangis di bahu hubby sebab aku rasa aku cam orang gile dah control makan, buat JM hari-hari walaupon pose, tapi dek termakan lebih sikit je, berat aku bole naik cam tu sekali...huhuhuhuhu..sungguh rasa down...

       Lepas tu pagi tadi nak timbang pon aku cam resah gelisah..membayangkan berat yang statik kan...tapi alhamdulillah..aku timbang pagi tadi adalah 185lbs..adalah turun kalo compare dari minggu lepas tapi adalah naik kalo tengok hari sabtu itu hari...huhuhuhu

       Hari ini pon adalah berpuasa jugak...lagi 8 hari kot kalo tolak hari ini..haduhai...dan JM sudah naik level 3 hari ini..fuhhh..tak tahulah mampu ke tak..sebab dah tengok dah hari tu..memang lagii susah...huhuhu..

       Apa-apapon..semoga berat terus menjunam ke bawah....huhuhu..mengejar angka 7 by the end of the program...insya Allah.

No comments:

Post a Comment