Penurunan Berat Badan!!!!

Created by MyFitnessPal - Free Calorie Counter

Saturday, September 3, 2011

Penimbangan Akhir PDR

           Berlalulah sudah Ramadhan,
           Sebulan berpuasa,
           Tiba Syawal kita rayakan....

(Petikan lagu Suasana Hari Raya yang dinyanyikan oleh Anuar Zain dan Elina)

            Maka berakhirlah sudah Program Diet Ramadhan (PDR)..sob sob..Semoga puan penganjur akan terus menganjurkan program diet lagi selepas Syawal ini..takde hadiah pon takpe, yang penting ada ramai peserta untuk kasi motivation sesama sendiri.

            Sebenarnya tak pasti samada perlu buat entry atau tidak untuk last day PDR. Tapi buat jelah kan..dan aku jugak dah email kepada puan penganjur akan berat di pagi Syawal dan gambar di pagi Syawal :)

           Jadi sebagai penutup PDR, berat aku adalah 164lbs = 74.4kg.

164lbs = 74.4kg
             Berat permulaan PDR adalah 178lbs = 80.7kg. Yeay...eh alhamdulillah sebab mencapai target yang realistik iaitu target 75kg sebaik Ramadhan berakhir..malah lebih baik sebab adalah 74.4kg :) Claps Claps Claps. Kiranya total lost adalah 6.3kg lah kan. Jadi bila nak muncul angka 6 ini???? Selepas timbang hari raya pertama, hari-hari kemudian pon timbang lagi, tapi jarum statik jer..tak bergerak ke kiri pon..haih..

            Tapi mengeluh pon adalah sesia lah sebab almaklumlah cara pemakanan yang sangat tidak diet dan tidak exercise walaupon dah berpuluh-puluh kali tulis kat dalam blog ni nak exercise. Tak sampai-sampai seru.. Rasanya tunggu habis puasa 6 ini boleh lah kot..

            Oleh sebab rasa cam bersalah makan dengan bersungguh pada hari raya pertama..Realitinya takdelah banyak sangat, tapi sebab ada banyak jugak rumah yang pergi, amik sini sikit, sana sikit jadi rasa cam menimbun jugak lah makan. Jadi hari raya kedua terus zasss puasa sunat syawal..memang lah kalo nak ikut lebih afdal ganti puasa dulu, tapi sebab 15 hari kot nak ganti puasa..mungkin tunggu musim sejuk nanti lah ganti, pendek sikit siangnye..hehehhe...Jadi alhamdulillah kalo berkekalan, hari selasa ini aku dan suami akan beraya lah :)

            Ohh lupa plak nak letak gambar raya..tapikan inilah nak cerita..sebab baju memang tempah siap-siap masa sebelum datang sini..aku memang suka jubah, jadi aku buat jubah..lepas itu, kalo jubah masa berat 200lbs = 90.7kg, dipakai masa berat 164lbs= 74.4kg..memang gedabang lah..jadi tak nampak lah kurus..walaupon hakikatnya aku sudah memakai baju saiz L..masa  berat 90.7kg pakai baju saiz 2-3XL..memang phewittt lah...semalam pegi kedai ada baju cantik sangat, elok terletak pada badan, boleh nampak figure dan nampak cantik jer..tapi bila dikenang balik nawaitu nak kurus, terus tak jadi beli..oh iman teruslah engkau kekal walaupon nanti aku dah slim macam model..hahhaha...



              Banyak betul pelakon tambahan..hahhaha...tapi itulah dia..hehhe tema baju raya tahun ini adalah hijau pucuk pisang..inspirasi dari sepupu yang pakai tahun lepas..hahhaha...ini adalah antara warna yang terang dan ceria yang aku pernah pakai...kalo tak semua warna mandom sajork sebab nak dapat effect kurus..hehehee.

              Okaylah panjang pulak berceloteh..bertemu lagi do lain siaran..bubbye :)

Notakaki: Ada can menang tak puan penganjur???
             

2 comments:

  1. mmg nk tepuk tgn tgk usaha matun..mmg memberansangkan..keep it up ye :-)

    ReplyDelete
  2. mia..sudah naik minggu ini 1 lbs..aaahhhh....huhuhu

    ReplyDelete