Penurunan Berat Badan!!!!

Created by MyFitnessPal - Free Calorie Counter

Tuesday, September 13, 2011

PERS 7th Weigh-In!!!!

           Alhamdulillah di sebalik aktiviti makan pada 2 hari weekends yang lepas dan di sebalik kerisauan tentang berat yang seperti nak plateau..turun jugak lah minggu ini..Bangun jer pagi isnin lepas subuh, terus timbang..jeng jeng...turun 2lbs..menjadikan 163lbs = 73.9kg. Kiranya turun 900gm..muahkahakah..bolelah kan..nanti tak turun meracau pulak tak turun..sila bersyukur wahai empunya badan :)

163lbs= 73.9kg, gambar blur sebab amik guna iphone..huhu
          Lagi 2 minggu eh nak habis PERS..sangatlah berharap mencapai impian cecah angka 6 by the end of the PERS. Tapi mungkinkah??? Minggu ini aku dah start balik jaga pemakanan dengan betul. Plannya..sarapan adalah herbalife dan 2 keping roti wheat..Alasan sebab nak kasi budak menyusukan..kenalah makan jugak..hehhehe.. Lunch mesti makan nasi jugak memula 1/2 plate then akan turun 1/4 plate mengikut lauk dan kadar kebolehan menahan selera..hahhaa..semoga tak lebih dari 1/2 plate. Dinner adalah roti dan herbalife lagi..ooh sungguh sadis kan..tak pon makan salad kot..aku dah beli salad dah semalam..Selepas bab pemakanan, workout juga harus dipastikan..sebaiknya plan adalah treadmill 30 minit kemudian Jillian sampai habis 30 days. Sekarang buat 2 hari, sehari tak buat..macam mana nak kira???hehhehe..disamping buat zumba dan dancing with the stars dan pussy cat dolls workout..

           Okay kasi berkobar sikit semangat..sebab itu nak tulis-tulis kat blog ini..kena letakkkan plan supaya rasa cam terurus sikit..kalo tak lemah je rasa..nak memulakan tu yang susah tu..sebab tu seeloknya kalo dah mula jangan berhenti..nanti kalo dah capai berat ideal..lagi satu masalah akan timbul tau..masalah mengekalkan berat ideal..itu lagi haru..tapi itu nanti kita pikir sebab lambat lagi..lagi 23.9kg nak kena buang baru bole pikir masalah itu pulak.

No comments:

Post a Comment