Penurunan Berat Badan!!!!

Created by MyFitnessPal - Free Calorie Counter

Tuesday, September 6, 2011

PERS 6th Weigh-In

            Sila lempang muka sendiri banyak-banyak sebab berjaya naik berat minggu ini...huhuhu...kalo last week cam best turun 1lbs, kini kembali naik 1 lbs..dari 165lbs turun ke 164lbs kemudian kembali ke 165lbs..

             Memang sebab tak exercise lansung, sebab makan nasi 2 kali sehari (sahur dan berbuka), sebab makan kuih raya (ada 9 jenis, kalo bukan aku nak makan, siapa lagi???bukan ada tetamu pon kat sini), sebab takde aktiviti yang berat kecuali masak, kemas rumah, lipat baju, layan anak-anak dan tido..entah kenapa last week setiap hari kot aku tido siang dengan lamanya 2-3 jam..

165lbs= 74.8kg
                 Hari Jumaat  hari itu timbang macam 162lbs = 73.5kg..ceh dah sengih-sengih lah..sekali timbang lagi 164lbs, lepas tu jadi 165lbs..cenggitu lah penimbang itu memainkan perasaan aku..sekali tadi aku tak pegang kamera, jadi 162lbs..sekali pergi amik kamera..jadi 165lbs..oohh sangat mempermainkan hati dan perasaan tau..tapi aku redha lah dengan 165lbs...

                Bolelah aku insaf kan..jadi hari ini dah start treadmill 30 minutes dan buat Jillian Michael 30days Shred. Ingat nak buat zumba, sekali tak boleh read pulak dvd burn..ceit..so tengok lah camna nanti..nak guna PC, kat dalam bilik ni kecik sangat lah ruangnye nak terkinja-kinja..hehehehe...semoga ini adalah kali pertama dan terakhir berlaku peningkatan..walaupon 1lbs=500gm..tapi kalo buat dek jer..mahu lah sarung balik semua  saiz double triple xl. 

              Okaylah..sekian dulu dari saya..haduhai..tak de rumah nak beraya pon bole naik berat..cuba kalo raya kat mesia..mesti menangis ni..huhuhu..

2 comments:

  1. sabar wahai matun...jgn sedih2x...jgn pts asa..mesti kuatkan hati menempuh disiplin..matun pasti berjaya nye..

    ReplyDelete
  2. dh angka tujuhhh... huwaaaaa saya nanges kerana angka lapan dihatiku!...

    ReplyDelete