Penurunan Berat Badan!!!!

Created by MyFitnessPal - Free Calorie Counter

Monday, August 22, 2011

PERS 3rd and 4th Weigh-In

           Pertama sekalinya, sorry berlori-lori kepada puan penganjur PERS iaitu Nadia dan juga kepada teman-teman seangkatan kerana terlewat buat entry tentang minggu ke 3. Alkisahnya kerana last week adalah berlaku perpindahan rumah, sibuk-sibuk nak pindah, lupa nak buat appoinment dengan orang internet..maka lambatlah dapat masuk internet..kesudahannya takde lah internet dan tv selama seminggu...

         Jadi tetap amik gambar jugak pada hari selasa pagi sebab hari isnin itu terlupa, masih penat mengemas barang lah katakan..Maka diisytiharkan pada minggu ketiga turun 5lbs menjadikan berat aku pada minggu ketiga adalah 170lbs = 77.1kg.

170lbs = 77.1kg
              Dipercayai adalah kerana sibuk mengemas barang untuk pindah dan mengemas barang selepas pindah..walaupon memang tak jaga makan masa sesi perpindahan..makan nasi sepinggan..hari yang pindah itu, sebab tak sempat masak, beli jer nasi beriyani ayam buatan pakistan ke india muslim. Pergh..kalo nak ikut memang pasrah jer masa tu..tapi mungkin sebab kalori mengemas rumah lebih banyak terbakar dari makan kot..maka turun jugak :)

               Minggu yang ke-4 ini pulak, masih lagi sibuk..dah siap kemas rumah, tapi sibuk buat kuih raya pulak..hahhaha..penyudahnya dah nak masuk seminggu lebih tak exercise..aduhai..sibuk dengan appoinment untuk Adam lah dan sudah pon berpuasa kembali..weee....seronok :) eg puasa itu sudah bermula pada 15 Ramadhan lagi..

              Jadi minggu ini turun lagi 5 lbs...claps claps claps:) Seronokkan..jangan lepas habis puasa naik ke langit ke tujuh sudah..huhuuhuhu...jadi berat minggu ini adalah 165lbs = 74.8kg.

165lbs=74.8kg
               Okay memberansangkan..tapi silalah mula exercise kembali wahai empunya badan :) Sekian dari saya melaporkan keputusan penimbangan pada minggu lepas dan minggu ini.

8 comments:

  1. tahniahhhh!!



    Dah sama berat dengan saya dah nih. =)

    ReplyDelete
  2. wow byk nye turunnn.. congratsss

    ReplyDelete
  3. apa rahsia turun banyak ni matun, sila kongsikan..mia pun jeles ni..hehe..mia dh platue selalu ni..huhu..tahniah matun

    ReplyDelete
  4. Kehelan: thanks:) rahsianya, ehm itu lah tengah nakcari jugak..nak kata exercise tak, mkn nasi sepinggan masa berbuka... Mungkin sebab byk aktiviti mengemas kot, lepas itu keluar cari barang, lepas itu keluar pegi appoinment... Sebenarnya tak berapa nak pasti... Itu yg risau tu...
    Nadia: kan dah sama:)
    Ammaniammar dan aullea: thanks:)
    Mia:itulah cam jawapan tuk kehelan... Tgh cari jugak.. Mungkin puasa Dan breastfeed kot...

    ReplyDelete
  5. bicikut..tak tahu nk kongsi apa..hehehe

    ReplyDelete