Penurunan Berat Badan!!!!

Created by MyFitnessPal - Free Calorie Counter

Wednesday, August 3, 2011

Ceritera Tentang Menu Diet 1 Ramadhan

            Tetiba hari ini terajin pulak nak berceritera tenang menu diet :) Sejujurnya aku punya menu diet is not really diet punya menu :) Itu yang buat aku serba salah segan malu nak cerita itu..hehehhe.

             Semalam, masa bangun untuk sahur, tapi tak jadi sahur..aku minum air masak jer, lepas itu start kemas rumah, basuh pinggan, lipat kain dan berinternet sampai bebudak dah terjaga. Kasi diaorang mandi dan breakfast dulu, lepas itu aku adalah breakfast yang dah lewat jugak..makan 2 keping honey wheat bread (140calories) dengan 1 tbs peanut butter low calorie (95 calories) dan 1 tbs sri kaya (54 calories). Minum lagi air kosong 2 gelas.

           Sempena anniversary semalam, hubby kasi one of the presents adalah sekotak ferraro rocher. huhuhu..aku memang penggemar coklat especially ferraro..telan 2 biji adalah (147 calories).

            Lunch aku makan nasi putih 1 mangkuk (167calories), dengan seketul ayam kari (195 calories), 1/3 seekor ikan masak kicap (169 calories) dan 1/2 cup sayur kobis dan lobak goreng (100 calories).

            Dinner aku makan 2 keping honey wheat bread (140 calories), sayur campur siang tadi dalam 1/4 cup (25 calories), 1 kepak ayam kecik goreng (103 calories), seketul ayam kari (195 calories) dan air grape juice 1 cup (160 calories). Total minum air kosong dalam 13 gelas lah..sebab sekejap-sekejap minum, lepas exercise minum bergelas-gelas :)

            Kalo kira total aku punya calories hari day 1 PDR dan PERS adalah lebih dari 1200..seperti yang aku set dalam myfitnesspal..tapi nasiblah aku exercise, kira balance lah. Aku buat dancing with the stars for 60 minutes (389 calories burned) dan aku lari atas treadmill selama 32 minit (280 calories burned)...bolelah..

No comments:

Post a Comment