Penurunan Berat Badan!!!!

Created by MyFitnessPal - Free Calorie Counter

Monday, August 8, 2011

PERS 2nd Weigh-In

            Selamat Menyambut Ramadhan yang dah ke 8 hari :) Dan aku masih lagi berkibar-kibar bendera merah :) Begitulah adatnya kalo sudah mencucuk dengan I.M Depo..Menjadi tak elok kitarannya dan cara produksinya..kalo berdasarkan pengalaman lalu yang terbaru..ehm sampai 15 hari..kali ini tak tahu lah lagi..haih..

           Setelah seminggu berlalu bulan Ramadhan yang aku tak pose..ehm secara jujurnya..aku memang buat gaya tak pose lah..hahahha...aku breakfast seperti biasa dengan Herbalife atau roti wheat 2 keping, Lunch dengan nasi 1/4-1/2 pinggan mengikut selera dan lauk, contoh lauk memang korang akan menangis lah tengok sebab tak seperti manusia yang sedang berdiet. ada ayam masak merah, sardin goreng, masak tempoyak, sambal udang. Selalu aku amik berpada-pada lah..Sayur campur atau sawi goreng adalah sayur yang selalu ada kat rumah ini. Tapi dinner aku tak sampai hatilah nak makan nasi kan, kekadang amik jugak..muahkahkah..tapi sebolehnya aku amik roti wheat sajork:)

           Sebab menyedari diri yang mentekedarah dengan hebatnya, aku kenalah pandai-pandai cover dengan buat workout. Aku buat lah treadmill setiap pagi 30 minutes (300 kalori) dan petang-petang aku berzumba (700-800 kalori) memang penat buat zumba, rasa nak cramp kaki;..tapi best sebab menari :)

           Jadi penurunan aku minggu ini adalah ala-ala sajork..alhamdulillah 1.4kg turun..dari 178lbs(80.7kg) ke 175lbs (79.4kg). Aku sebenarnya tak bole nak diet strict sangat sebab ada manusia yang bergantungan dengan aku kan..Nanti produksi menurun, jadi aku redhalah turun sedikit-dikit...asalkan tahun depan tercapailah 50 kg :) Dah cecah angka 7..phewittt...

Aku pon tak paham kenapa dia nak senget..ehm tapi nampaklah 175lbs = 79.4kg
               Jadi kena lah berusaha lagi next week, mungkin akan turun dengan banyak sebab ada sesi berpindah randah this weekend..harapanlah kan.

5 comments:

  1. wah wah.. tak dapat nak berpuasa pon berat turun gak tu! Tahniahhhh..


    Tahniahh juga sebab dah dapat angka 7 di depan!!


    Rasenye bila Nadia kira.. total penurunan minggu ni adalah 1.3kg. Betulkan kalau saya tersalah kira yeaa.. =)

    ReplyDelete
  2. ok aaa tu matun...sbg seorang isteri ada anak suami di cc...maintain mia tgk matun berdisiplin...mia kagum aaa...semoga dpt angka yg diidamkan..

    ReplyDelete
  3. nadia: ehm kalo kira 3lbs sama dengan 1.36 kg..tp saya bundarkan jadi 1.4 kg..tp kalo tolak dalam kg jadilah 1.3 kg..aah tak perasan..ikutlah 1.3 pon takpe..inilah susah sebab guna lbs kan..huhu..

    mia: itulah sebab adam breastfeed lagi..huhuhu..usahkan mia, dengan encik suami pon tak sangka kita bole bersungguh-sungguh..sebab selama ni cakap je, tak buat apapon..kira ni first time lah diet dan exercise untuk turunkan berat..hahahha...terukkan...

    ReplyDelete
  4. wah tahniah.. teruskan perjuangan sampai habis PERS & PDR ni sure angka 6 muncul!

    ReplyDelete