Penurunan Berat Badan!!!!

Created by MyFitnessPal - Free Calorie Counter

Monday, October 3, 2011

Cabaran Turun 5 Kilo

             Alhamdulillah sebab walaupon dah berakhir contest PERS, kak zel dengan baik hatinya sudi nak anjur contest lain pulak iaitu cabaran turun 5 kilo sepanjang bulan 10 ini, dengan hanya perlu update berat di facebook..yeah...

             Walaubagaimanapon sebagai menjadikan motivasi dan memastikan blog ini tidak terhenti seperti melambangkan owner yang tidak berdiet, maka aku dengan berbesar hati akan update juga berat mingguan di sini :)

              Selepas timbangan terakhir PERS pada pagi jumaat minggu lepas, aku dengan sewenang-wenangnya mengumumkan diet off untuk diri aku bermula dari hari Jumaat sampai lah ahad..maksudnya makan lah sebanyak mana tanpa ada workout...Jumaat itu okay lagi corak pemakanan aku..tapi hari sabtu aku telah makan malam dekat pukul 10 malam, dan makan sampai kenyang menurut nafsu..lepas itu aku berdebar dan terlompat-lompat..sebab bimbang berat naik..sebab aku tahu sangat dah, kalo nak turun berat badan kemain liat lagi..ko tonggang tonggek menjeruk nafsu makan pon sekilo dua jer turun..tapi once ko makan tak hengat dunia..silalah bertabah menengok berat menaik...betul kan????? Hari ahad pulak, aku makan kurang besar-besaran tapi kerap lah makan cuma dinner aku makan roti dan sayur sahaja.

              Hasilnya timbangan pagi tadi...waaahhh berdebar-debar tahu ke???? nasiblah lepas subuh terus mengsosongkan 'tangki'..jadi bila timbang kira berat bersih lah kan...hehhehehe...adalah...160lbs = 72.6kg...

160lbs = 72.6kg
             Kiranya gembiralah kan sebab tak naik berat..cuma statik..takper minggu ini kita pulun diet dan workout eh..tapi aku adalah lemah semangat jer nak workout..badan lesu jer weh...huhuhu..

6 comments:

  1. mia pun akan mula dlm ms terdekat ni..sama2x kte kuatkan smgt matun..

    ReplyDelete
  2. sama le kta..
    start this week dah mula aerobic kt office..
    so mudahan 1 bulan ni membuahkan hasil

    ReplyDelete
  3. bergabung bersama mendietkan diri...moga berjaya

    ReplyDelete
  4. kepada semua, semoga kita diberi kekuatan, semangat dan ketabahan untuk meneruskan perjuangan... :)

    ReplyDelete
  5. akak mmg sorg yg kuat semangat..
    balik Malaysia nanti mesti ramai yg terpegun nampak pbezaan kan, happy for u akak ;)

    ReplyDelete
  6. conch: yeap..that is one of the main reason..hope to see them jaw dropping..hahhaha...

    ReplyDelete